tisdag

HUR FAN SOVER DU?

OBS! tankar!


nu går jag och lägger mig, kär och jävlig! 
med förväntansfulla idéer och jobbiga tankar på mindre efterlängtade ärenden ska jag krypa ned alldeles själv i en tom säng. men lukten från din lena hud sitter förhoppningsvis kvar i kudden så jag kan somna med en kittlande känsla i magen även fast du inte är här.
just nu tänker jag på när du sover, på ditt lilla egna sätt...
den gången i soffan när jag la filten över din utmattade kropp och insåg hur dina smalben låg utanför och nuddade golvet. eller hur du sov på alla fyra med huvudet på sängkanten innan du sakta gled ned för att nästan slå huvudet i byrån utan att vakna. då tog din hand och försökte få dig att sova bredvid mig istället för på ett ett kallt, hårt golv utan resultat och höll istället kvar din ledlösa hand i min. fast sen vaknade du ju faktiskt och la dig bredvid mig, utan att ens försöka ta av dig byxorna, väldigt nära och då menar jag väldigt nära! sådär nära att man inte ens tycker det är mysigt med tanke på att klockan var en sådär fyra, fem på morgonen, innan du stapplat runt i lägenheten och lagt stenar på köksbordet.
sen de gånger du tar upp hela sängen och väcker mig med att härja i sömnen om bord och stolar...

gud vad jag längtar till att få sova med dig igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar