lördag

FITTA

jag stapplade iväg till affären i morse med svullet och blodigt knä, (stapplingen berodde på att jag fortfarande var onykter), efter att jag ramlat och slagit mig på isgatan igår. det gjorde ont och gör ont än. nu ska jag spy galla och hoppas ni instämmer:
jag väntade ute på taxi i 20 minus, hann ringa tre samtal och fråga vart fan dem var utan resultat. "den är på väg" blev svaret varje gång. (MEN DET HAR NI SAGT I EN HALVTIMME NU! HUR LÅNG TID SKA DET TA?! VI FRYSER IHJÄL!)
jag var smart att ringa innan krogen stängde för en gång skull, men vad hjälpte det när det hade gått fortare att gå hem istället för att vänta på en taxi som tydligen tagit en annan person med sig(!!!). detta fick jag reda på i telefonen efter jag skällt ut fittan i andra änden. jag satt i telefonkö, la på, ringde upp, tryckte 1,2,1,2,1,2 för att komma vidare innan jag öppnade samtalet med "ja hej, jag skulle bara vilja säga att ni är ett jävla skitbolag!!!"
hennes försvar till varför de kom fyrtio minuter senare pga att de hämtade någon ANNAN person var "det är väl inte mitt fel" med en snäsig ton. men vaaafaaan hon jobbar för det bolaget som gjort fel och borde be om ursäkt istället för att försöka kontra med bl a "då behöver du inte åka med vårt bolag igen då."
eeeeeeh? nej fan heller!
vilken jävla fitta.
jag var aaaaarg.

imorgon ringer jag till Myrorna och ber dem stoppa upp sina jävla prislappar i arslet och hoppas dem får papercuts! sist jag var där var jag nära att gå fram to that ugly ass bitch and do it myself! (engelska låter mycket häftigare :)))))

9 kommentarer:

  1. DRAMA for life I see.
    What's up with Myrorna? Det är ju typ askalas att var där? Fynda lite. Sen kommer Gina-tricot trion där och undrar var man fått tag i den scarfen, den hatten, dem brallorna, dem klackarna......och man svarar: "VINTAGE bitch! SECOND HAND you fool! MYRORNA ditt anus!"

    :D
    krya på dig för övrigt!

    SvaraRadera
  2. jag trodde myrorna var till för de som inte har råd att köpa kläder i butik, de som vill vara miljövänliga och de som stöttar hela konceptet? men när de höjer priserna så skillnaden att köpa secondhand och i vanliga butiker inte längre är märkvärdig tycker jag det tappar charmen. bara för att det har blivit en trend kan de inte höja priserna så inte behövande längre har råd att handla där! människor skänker alltså kläder, som de sedan sätter flera hundra för. jag tycker det är fel.

    OCH TACK!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du är sämst som kan säga så! Du jobbar för en utav världens största modebolag, varav många av deras design idéer kommer exakt från sådana ställen som myrorna.

    Myrorna gör någonting bra iaf, medans hm har sina små pojkar i china som sitter och syr tills händerna blöder och faller isär. Sedan så fraktar man allt runt hela jorden och bara förorenar jorden.

    GO EKO BITCH

    SvaraRadera
  4. vilken tur att du vet var H&M's designidéer kommer ifrån! (källa?) men du verkar inte vara så påläst när det gäller deras policy; de tillåter nämligen inte barnarbete, så jag tycker du tar och läser på lite innan du gör bort dig ännu mer. http://www.hm.com/se/omhmcom/kundservice/vanligafrgor/omfretagsansvar__faqcs5.nhtml

    Dessutom verkar du inte förstå vad jag menade i inlägget ovan. Jag stöttar myrornas koncept och jag älskar second hand shopping av fera anledningar, men jag tycker inte om att de har blivit så dyra eftersom de ska vara en välgörenhetsorganisation.
    eko har ingenting med det här att göra. Min synpunkt riktar sig endast mot deras priser och kundernas behov, dvs de som inte har råd med nya kläder!

    eftersom du verkar ha något emot H&M som är känt för sin miljövänlighet och rättvisa undrar jag vart du handlar som är så mycket bättre? jag tror knappast att du klär dig endast i kläder från myrorna.

    SvaraRadera
  5. hahahaha, GO SANDRA!

    SvaraRadera
  6. asså jag är en annan anonym, anonym2 kallar vi mig :)

    SvaraRadera
  7. figure of speech, jag vet att det inte är barn som syr deras kläder! Men du kanske kan slänga en tanke på hur man kan göra en top för 49kr! Vilken sorts bomull man använder då och hur det har fraktats runt om i världen!

    Det är inte direkt så att grejerna är sydda i Portugal och vävda i Spanien!
    Och det är itne designs område att kolla vart tygerna är ifrån det är inköparnas!

    Vad har myrorna inte med eko att göra? Allt som återanvänds är väl ekologiskt om något?

    -"Second hand är snällast mot miljön
    När du köper second hand, vintage eller re-design sparar du in 97 procent av den energi som skulle ha gått åt för att göra nya kläder. I fabrikerna går det dessutom åt 70 liter vatten och 200 gram kemikalier för att göra en t-tröja. Det sparar du också in när du köper second hand. "
    Snott från Naturskyddsförenings hemsida

    Och vad jag har på mig ska du skita i!

    SvaraRadera
  8. Plus även om välgörenhet tar mer pengar för grejerna är det väl perfekt! Mer pengar till välgörenhet!

    Det är stor skillnad på ett vinstdrivande företag och en välgörenhetsorganisation.

    Plus att vi lever i en marknadsekonomi, så när utrymmet finns för konsumenten att spendera mera så ska man höja priser.

    SvaraRadera
  9. till anonym: hela grejen med myrorna är att det ska vara second hand och att man ska dra in så mycket pengar som möjligt! detta är relativt ''enkelt'' eftersom myrorna inte behöver köpa in några kläder. det får förtusan allting gratis så allt de kan få är just vinst.
    en smutsig och lite halvtrasig tröja för 60 kr ger dock inte 60 kr till välgörenhet, det ger 0 kr för ingen vill köpa skit. ingen vill heller köpa en väska där det står gacci istället för gucci på för 300 kr (ja jag har sett det). trots att det är välgörenhet så är det fortfarande en affär. tror du folk skulle fortsätta handla på h&m om de dubblade sina priser och dessutom sålde trasiga saker? nej. i nuläget får man rabatt om något är trasigt. på myrorna får man en utskällning.
    sånt fungerar inte i längden och fler och fler kommer strunta i att handla på myrorna för de kan lika gärna köpa nytt för samma pris.


    och är man en så himla god välgörenhetsstöttande människa som du verkar vara så skänker man nog pengar. inte byter bort dom mot kläder.

    SvaraRadera