måndag

SKIT, SNOTT, OCH SOFISTIKERAT

 Jaha, vilken jävla skitdag det har varit idag. allt har känts jobbigt och jag har saknat min bästa vän som är alldeles för långt borta alldeles för ofta.
som bajset på moset har både jag och wille varit bakfulla. mest han. Vi gick ju inte ens ut! Vi satt ju bara hos grannarna och var sofistikerade!
den här skitdagen började i alla fall lite såhär; 
en söndagslunch under solens strålar med samma gäng som igår; Då togs grillen fram och en hel del alkohol missbrukades. Vi satt ute, ett tag och huttrade. Nog trotsat och vi gick in igen uppgivna och sörjde med ett, två, och några till glas av det goda. detta resulterade i hjärt- och lungräddning på en docka vars ansikte sedan skars ut och testades av alla. en stämningshöjare som fortfarande creeps me out. men jag skulle kunna tänka mig att ha på mig det ansiktet nu.
efter lunchen och ett nummer av sköna hem i väskan (man får väl ta med sig tidningen hem?) kom jag och wille att inse hur mycket disk- och städgöra vi hade framför oss. jag såg fan i mig inget ljus i tunneln alltså! hur kan man inte ha diskmaskin? det måste ju vara det man lägger mest oönskad energi på om dagarna.  
Jag skrev förut en rubrik i min gamla blogg sandralii.blogg.se "I shit where I eat", och det stämmer ganska bra. Mer vill ni inte veta. Men hur fan hinner man städa, laga mat, diska, tillfredsställa, bli tillfredsställd och jobba på en och samma dag? det är ju naturligt att städ och disk faller ned på prio-listan. ibland även andra punkter, omedvetet. eller medvetet. idag känns som en sån dag, undrar bara vilken punkt som faller.

Annea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar