måndag

GIRIGA FRUNTIMMER

måste man ha alla sju sorters kakor?
måste man som fashionista ha alla trender samtidigt?
vart är det personliga i utstyrseln?
det är den frågan vi ställer oss idag.

exempel: man har nylonfärger och "plastpåsar" (genomskinliga bags som är av plast) när man egentligen  är mer rock'n'roll och älskar svart. bara för den trenden är på en väldigt ful tapet just nu MÅSTE man ju inte spika dit sig själv på den väggen!
Är man inte tillräckligt trendig annars? jag tänker i första hand på offentliga bloggare som hela tiden snappar upp nya trender och förmedlar dem vidare till läsarna. jag skulle älska en blogg mer om personen bakom den inte var som en kameleont så fort modeveckan har varit. det blir inte äkta.
kläder är kul, men jag är roligare.
då menar jag alla.
jag säger nej till att hela tiden ha allt på samma gång, handla, shoppa, konsumera, kopiera.
stanna och tänk.

2 kommentarer:

  1. Man kommer ju alltid inspireras och kopiera nagot/nagon, men liiiiite av sin egna personlighet maste man ju ha med (vilket inte alltid ar sa latt). Finns inget varre an att ta pa sig nat man inte kanner sig bekvam i. Du far en guldstjarna for inlagget!

    SvaraRadera